BOKS

Boks kuralları Nelerdir

en popüler spor branşı  haline gelen boks sporu iki kişinin yönetici sahaya çıkması ve sadece yumruk kullanılarak yapılan spor branşıdır Bu sporu uygulayacak  insanların bileklerinin sağlam ve güçlü olması ve zeki-akılı olması (hızlı düşünüp verip rakibinin vuruşunu dikkatlice  takip etmek) mümkün mertebe yumruk yememeğe  aynı zaman da esnek ve hızlı olmalıdır. Boks yapacak insanların  aldıkları eğitimlere dayalı olarak, cesaret ve morel olur, çevik ve enerjik olur  ve çıktıkları yada çıkacakları meydan’na kendilerine karşı öz güveni geniş olur. günümüzde en zor uygulanan spor branşıdır.Boks sporudur vuruşlar genelde kafaya yönelik uygulandığı için çok tehlikeli bir o kadarda seyircilere zevk aldığı spor branşından birisidir.

Uluslararası amatör seviyede boks için 138 ulusal federasyonunun kayıt ta bulunduğu bir Boks Federasyonu varken, tecrübeli boks için dört ayrı Dünya rekabet içinde unvanlar vermektedir

Amatör boksörler genelikle 10  eldiven kullanırken, tecrübeli genelde 5  eldiven kullanırlar. Eldivenler giyilmeden önce her iki elde sargı bezi ile sarılmakta dır Böylece elde meydana gelebilecek yaralanma önlenmiş olur. tecrübeli boksörler şortlarının içinde fanile giymezler

  •  Boksun Faydaları Nelerdir

  • Tüm bedeni çalıştırır.
  • Aerobik özelliği yüksektir ve yüksek kalori harcatır.ve kuvvetliği artar
  • depresyonu azaltır. Günün stresinden kurtulmak ve deşarj olmak için çok iyi bir özelliğe sahiptir.
  • dikkatini geliştirir. Özellikle el, göz, ayak dikkatlerini ve uyumu geliştirir.
  • bedenin zinde ve enerjik olmasını sağlayarak gerek iş hayatınızda, gerekse normal genel hayatınız da karşılaşacağınız iş ağırlığı ve nedenleri planlamanın daha çok rahat düşünebilme, planlayabilme ayrı zamanda zekayı geliştirir yeteneğinizi geliştirir.
  • Endorfin hormonunun üremesine yardımcı olur. Bu sayede kişi enerji sarf ederken mutlu olur.
  • El bileklerine ve ayak bileklerinize ekstra ağırlık takarak kasları geliştire bilir uygulama şansınız var. Bu tip bir antrenmanda, hem dikkatini hem de güç çalışması yapabiliriz.
  • enerji sarf ederken, kalp hızını çok yükseltir, vücuda hem daha fazla oksijen ve hava girer hem de yüksek oranda terleme meydana gelir. Bununla birlikte vücuttan
  • toksinlerin atılması daha çok fazla olur.
  • Hızlı düşünme kapasitesini geniler ve geliştirir. Bu sayede, ne zaman atak yapılması gerektiğini çok çabuk kavraya bilirsiniz kendinizi yapılacağını geliştirebilirsiniz.
  • Kişinin kendine olan özgüvenini ve cesareti artırır.
  • Türk Milli Takımı, Dünya ve Avrupa madalya grup halinde sıralamada ilk altıda yer almaktadır.